fredag 5 oktober 2012

Utnyttja tiden

Hemma och sjuk och jag tänker att jag borde utnyttja tiden. Till något annat än att ha ont i ryggen. Jag tänker att jag borde ta vara på dessa dagar som plötsligt finns. Jag tänker att jag borde reflektera. Jag tänker att jag borde skriva listor på vad jag vill, vart jag vill, vem jag är, lista styrkor svagheter, fundera över saker jag ska ta itu med och överhuvudtaget strukturera upp livet en smula. Nu när jag har tid.

Gör jag det? Nej naturligtvis inte. Självklart låter det sig inte göras. Jag är trött. Jag är sjuk. Jag har ont. Jag vill bara vara i ett annat tillstånd än det jag befinner mig i. Jag börjar dessutom tänka att jag har lagt listskrivandet bakom mig. Det känns inte som en bra väg för att gå framåt. Det känns som ett föråldrat system. Det känns som något en yngre version av mig själv höll på med. Den aktuella versionen av mig själv vet faktiskt inte riktigt hur hon hanterar olika saker av den karaktär som ovan beskrivits.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar